fbpx

Kako alkohol vpliva na hujšanje?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Zmanjšanje količine zaužitega alkohola lahko pomaga pri izgubi teže, saj ta pogosto vsebuje “prazne kalorije” in lahko vpliva na vaše organske sisteme.


Pregled

Pitje alkohola je priljubljena zabava za ljudi, tako družbeno kot kulturno.

Nekatere študije kažejo, da lahko alkohol (v pravilnih merah) koristi zdravju. Na primer, rdeče vino lahko zmanjša tveganje za bolezni srca.

Vendar ima alkohol tudi veliko vlogo pri uravnavanju telesne teže. Kdor želi izgubiti te zadnje trdovratne kilograme, bo morda želel preskočiti svoj večerni kozarec vina.

Tukaj je osem načinov, kako lahko alkohol ovira vašo izgubo teže in kaj bi morali piti namesto tega.


Kako alkohol vpliva na vašo izgubo teže

1. Alkohol so pogosto »prazne« kalorije

Alkoholne pijače se pogosto imenujejo “prazne” kalorije. To pomeni, da telesu zagotavljajo kalorije, vendar vsebujejo zelo malo hranil.

V 12-unčni (340 g) pločevinki piva je skoraj 155 kalorij, v 5-unčnem (140 g) kozarcu rdečega vina pa 125 kalorij. Za primerjavo, priporočena popoldanska malica naj vsebuje med 150 in 200 kalorij. Večer z več pijačami lahko povzroči porabo nekaj sto dodatnih kalorij.

Zmešanje pijače, npr. sadni sok ali gazirane pijače, vsebujejo še več kalorij.

2. Alkohol se uporablja kot primarni vir goriva

Poleg vsebnosti kalorij obstajajo tudi drugi elementi, ki lahko povzročijo povečanje telesne mase.

Ko se zaužije alkohol, se najprej uporabi kot vir goriva, preden vaše telo porabi karkoli drugega. To vključuje glukozo iz ogljikovih hidratov ali lipide iz maščob.

Ko vaše telo uporablja alkohol kot primarni vir energije, se odvečna glukoza in lipidi, na našo žalost, končajo kot maščobno tkivo ali maščoba.

3. Alkohol lahko vpliva na vaše organe

Primarna vloga vaših jeter je, da delujejo kot “filter” za vse tuje snovi, ki vstopajo v vaše telo, kot so zdravila in alkohol. Jetra imajo tudi vlogo pri presnovi maščob, ogljikovih hidratov in beljakovin.

Prekomerno uživanje alkohola lahko povzroči tako imenovano alkoholna zamaščenost jeter.

To stanje lahko poškoduje vaša jetra, kar vpliva na način presnove in shranjevanja ogljikovih hidratov in maščob v telesu.

Spremembe v načinu, kako telo shranjuje energijo iz hrane, lahko zelo otežijo hujšanje.

4. Alkohol lahko prispeva k odvečni trebušni maščobi

“Pivski trebuh ni le mit.”

Živila z visoko vsebnostjo enostavnih sladkorjev, kot so tista v sladkarijah, gaziranih pijačah in celo pivu, so prav tako visoko kalorična. Dodatne kalorije se na koncu shranijo kot maščoba v telesu.

Uživanje hrane in pijače z visoko vsebnostjo sladkorja lahko hitro privede do povečanja telesne teže.

Ne moremo izbrati, kje konča vsa ta dodatna teža. Toda telo je nagnjeno k kopičenju maščobe v predelu trebuha.

5. Alkohol vpliva na presojo … še posebej pri hrani

Alkohol zmanjša zavore in lahko privede do slabega odločanja v vročem trenutku – zlasti ko gre za izbiro hrane.

Vendar pa učinki alkohola presegajo celo družbeni bonton pitja.

Nedavna študija na živalih je pokazala, da so miši, ki so jim v obdobju treh dni dajali etanol, pokazale znatno povečanje vnosa hrane. Ta študija kaže, da lahko alkohol dejansko sproži signale lakote v možganih, kar povzroči povečano željo po uživanju več hrane.

6. Alkohol in spolni hormoni

Že dolgo je znano, da lahko uživanje alkohola vpliva na ravni hormonov v telesu, zlasti testosterona.

Testosteron je spolni hormon, ki igra vlogo pri številnih presnovnih procesih, vključno z tvorbo mišic in sposobnostjo izgorevanja maščob.

Ena študija je pokazala, da lahko nizka raven testosterona napoveduje razširjenost presnovnega sindroma pri moških. Za metabolični sindrom je značilno naslednje:

• visok holesterol
• visok krvni pritisk
• visoka raven sladkorja v krvi
• visok indeks telesne mase

Poleg tega lahko nižje ravni testosterona vplivajo na kakovost spanja, zlasti pri starejših moških.

7. Alkohol lahko negativno vpliva na vaš spanec

Večerna skodelica pred spanjem se morda sliši kot vstopnica za dober nočni počitek, vendar boste morda želeli premisliti.

Raziskave kažejo, da lahko alkohol povzroči povečana obdobja budnosti med ciklusi spanja.

Pomanjkanje spanja lahko povzroči neravnovesje v hormonih, povezanih z lakoto, sitostjo in shranjevanjem energije.

8. Alkohol vpliva na prebavo in absorpcijo hranil

Vaša socialna anksioznost ni edina stvar, ki jo alkohol zavira. Uživanje alkoholnih pijač lahko tudi zavira pravilno delovanje prebave.

Alkohol lahko povzroči stres za želodec in črevesje. To vodi do zmanjšanega prebavnega izločanja in gibanja hrane skozi trakt.

Prebavni izločki so bistveni element zdrave prebave. Hrano razgradijo na osnovna makro- in mikrohranila, ki jih telo absorbira in uporabi.

Vnos alkohola lahko vodi do motene prebave in absorpcije teh hranil. To lahko močno vpliva na metabolizem organov, ki igrajo vlogo pri uravnavanju telesne teže.


Zaključek

Čeprav popolna izločitev alkohola iz vaše prehrane ni nujno edini način za hujšanje, je na poti do zdravja mogoče veliko izboljšati, če preprosto zmanjšate količino pijače.

Uživate lahko v bolj zdravem telesu, boljšem spancu, boljši prebavi in ​​manj tistih odvečnih »praznih« kalorij.


vir: https://www.healthline.com/health/alcohol-and-weight-loss

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas