fbpx

Kam gre maščoba, ko shujšate?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Glede na to, da je debelost eden glavnih problemov javnega zdravja po vsem svetu, veliko ljudi želi izgubiti maščobo.

Kljub temu obstaja veliko zmede glede procesa izgube maščobe.

Ta članek opisuje, kaj se zgodi z maščobo, ko shujšate.


Kako deluje izguba maščobe

Odvečna porabljena energija – običajno kalorije iz maščob ali ogljikovih hidratov – se shrani v maščobnih celicah v obliki trigliceridov. Tako vaše telo ohranja energijo za prihodnje potrebe. Sčasoma ta odvečna energija povzroči presežek maščobe, ki lahko vpliva na obliko in zdravje vašega telesa.

Če želite pospešiti hujšanje, morate zaužiti manj kalorij, kot jih porabite. To se imenuje kalorični primanjkljaj.

Čeprav se od osebe do osebe razlikuje, je dnevni primanjkljaj 500 kalorij dober začetek opazne izgube maščobe.

Z vzdrževanjem doslednega kaloričnega primanjkljaja se maščobe sproščajo iz maščobnih celic in prenašajo v mehanizme za tvorbo energije celic v vašem telesu, imenovane mitohondriji. Tukaj se maščoba razgradi skozi vrsto procesov za tvorbo energije.

Če se primanjkljaj kalorij nadaljuje, se bodo zaloge maščobe iz vašega telesa še naprej uporabljale kot energija, kar bo povzročilo zmanjšanje telesne maščobe.


Ključna sta prehrana in vadba

Dva glavna pospeševalca izgube maščobe sta prehrana in telesna vadba.

Zadosten kalorični primanjkljaj povzroči, da se maščobe sprostijo iz maščobnih celic in uporabijo kot energija.

Vadba okrepi ta proces s povečanjem pretoka krvi v mišice in maščobne celice, sproščanje maščob, ki se hitreje uporabljajo za energijo v mišičnih celicah, in povečanje porabe energije.

Za spodbujanje hujšanja American College of Sports Medicine priporoča najmanj 150 – 250 minut zmerno intenzivne vadbe na teden, kar je približno 30 – 50 minut vadbe 5 dni na teden.

Za največjo korist mora biti ta vadba kombinacija treninga odpornosti za ohranjanje ali povečanje mišične mase in aerobne vadbe za povečanje porabe kalorij.

Običajne vaje za trening z odpornostjo vključujejo dvigovanje uteži, vaje z lastno težo in trakove z uporom, medtem ko so primeri aerobne vadbe tek, kolesarjenje ali uporaba eliptične naprave.

Ko sta omejevanje kalorij in prehrana, bogata s hranili, povezana s pravilnim režimom vadbe, je bolj verjetno, da bo prišlo do izgube maščobe, v nasprotju z uporabo samo diete ali vadbe.

Za najboljše rezultate razmislite o tem, da poiščete pomoč registriranega dietetika za prehranske napotke in certificiranega osebnega trenerja za programiranje vadbe.


Kam gre?

Ko proces izgube maščobe napreduje, se maščobne celice drastično zmanjšajo, kar povzroči vidne spremembe v telesni sestavi.

Stranski proizvodi izgube maščobe

Ko se telesna maščoba razgradi za energijo skozi kompleksne procese v vaših celicah, se sprostita dva glavna stranska produkta – ogljikov dioksid in voda.

Ogljikov dioksid se izdiha med dihanjem, voda pa se odstrani z urinom, znojem ali izdihanim zrakom. Odstranjevanje teh stranskih produktov je močno povečano med vadbo zaradi povečanega dihanja in potenja.

Kje najprej izgubite maščobo?

Običajno si ljudje želijo shujšati na trebuhu, bokih, stegnih in zadnjici.

Medtem ko se zmanjšanje točk ali izguba teže na določenem predelu ni izkazalo za učinkovito, nekateri ljudje hujšajo na določenih področjih hitreje kot drugi.

Kljub temu imajo genetski dejavniki in dejavniki življenjskega sloga pomembno vlogo pri porazdelitvi telesne maščobe.

Poleg tega, če ste v preteklosti hujšali in ponovno pridobivali težo, se lahko telesna maščoba zaradi sprememb v maščobnih celicah skozi čas razporedi drugače.

Zakaj je tako težko obdržati težo?

Ko pojeste več, kot vaše telo lahko porabi, se maščobne celice povečajo v velikosti in številu.

Ko izgubite maščobo, se lahko te iste celice zmanjšajo, čeprav njihovo število ostane približno enako. Tako je glavni razlog za spremembe v obliki telesa zmanjšana velikost – ne število – maščobnih celic.

To tudi pomeni, da ko izgubite težo, maščobne celice ostanejo prisotne in če se ne trudite, da bi ohranili izgubo teže, se zlahka znova povečajo. Nekatere študije kažejo, da je to lahko eden od razlogov, zakaj je ohranjanje izgube teže za mnoge ljudi tako težko.


Časovnica izgube maščobe

Odvisno od tega, koliko teže nameravate izgubiti, se lahko trajanje vaše poti izgube maščobe zelo razlikuje.

Hitra izguba teže je povezana z več negativnimi stranskimi učinki, kot so pomanjkanje mikrohranil, glavoboli, utrujenost, izguba mišic in menstrualne nepravilnosti.

Zato mnogi zagovarjajo počasno, postopno hujšanje zaradi pričakovanja, da je to bolj trajnostno in lahko prepreči ponovno pridobivanje teže. Vendar so na voljo le omejene informacije.

Kljub temu, če morate izgubiti veliko maščobe, je lahko hitrejši pristop upravičen, medtem ko je postopen pristop morda bolj primeren za tiste, ki imajo manj maščobe za izgubo.

Pričakovana stopnja izgube teže je odvisna od tega, kako agresiven je program hujšanja.

Pri osebah s prekomerno telesno težo ali debelostjo je v prvih 6 mesecih možna izguba teže za 5 – 10 % vaše začetne telesne teže s celovitim posegom v življenjski slog, vključno z dieto, telesno dejavnostjo in vedenjskimi tehnikami.

Nekateri drugi dejavniki vplivajo na izgubo teže, kot so spol, starost, obseg vašega kaloričnega primanjkljaja in kakovost spanja. Tudi nekatera zdravila lahko vplivajo na vašo težo. Zato je priporočljivo, da se posvetujete s svojim zdravnikom, preden začnete s kuro hujšanja.

Ko dosežete želeno telesno težo, lahko prilagodite vnos kalorij, da ohranite svojo težo. Samo zapomnite si, da je pomembno, da nadaljujete z redno vadbo in uživate uravnoteženo, hranljivo prehrano, da preprečite ponovno pridobivanje teže in spodbujate splošno zdravje.


Zaključek

Izguba maščobe je zapleten proces, na katerega vpliva več dejavnikov, med glavnima pa sta prehrana in telesna dejavnost.

Z zadostnim kaloričnim primanjkljajem in pravilnim režimom vadbe se maščobne celice sčasoma skrčijo, saj se njihova vsebina porabi za energijo, kar vodi do izboljšane telesne sestave in zdravja.

Pomembno je, da se pred začetkom hujšanja posvetujete s svojim zdravnikom, da preprečite morebitne negativne stranske učinke.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/where-does-fat-go-when-you-lose-weight

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas