fbpx

Kako cimet znižuje krvni sladkor in se bori proti sladkorni bolezni

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Sladkorna bolezen je stanje, ki vpliva na uravnavanje krvnega sladkorja, kar lahko vodi do dolgotrajnih zapletov, kot so bolezni srca, bolezni ledvic in poškodbe živcev.

Zdravljenje pogosto vključuje zdravila in injekcije insulina, vendar veliko ljudi zanima tudi hrana, ki lahko pomaga znižati krvni sladkor.

En primer je cimet, pogosto uporabljena začimba, ki se dodaja sladkim in slanim jedem po vsem svetu.

Zagotavlja številne koristi za zdravje, vključno z zmožnostjo znižanja krvnega sladkorja in obvladovanja sladkorne bolezni.

Ta članek vam pove vse, kar morate vedeti o cimetu in njegovih učinkih na uravnavanje krvnega sladkorja in diabetes.


Kaj je cimet?

Cimet je aromatična začimba, ki izvira iz lubja več vrst dreves Cinnamomum.

Čeprav lahko cimet povezujete z žemljicami ali kosmiči za zajtrk, se dejansko že tisočletja uporablja v tradicionalni medicini in konzerviranju hrane.

Za pridobivanje cimeta je treba odstraniti notranjo skorjo drevesa Cinnamomum. Lubje je nato podvrženo procesu sušenja, ki povzroči, da se zvije in daje cimetove palčke ali peresa, ki jih je mogoče nadalje predelati v cimet v prahu.

V Združenih državah se prodaja več različnih vrst cimeta, ki so običajno razvrščene v dve različni vrsti:

Cejlonski: Imenuje se tudi pravi cimet in je najdražja vrsta cimeta.
Cassia: Ta vrsta je cenejša in jo najdemo v večini živil, ki vsebujejo cimet.

Medtem ko se obe vrsti prodajata kot cimet, obstajajo pomembne razlike med obema, o katerih bomo razpravljali kasneje v tem članku.


Vsebuje antioksidante, ki zagotavljajo številne koristi za zdravje

Hiter pogled na podatke o hranilni vrednosti cimeta vas morda ne bo prepričal, da se pogosto šteje za superhrano.

Ena čajna žlička (čž), povprečna velikost porcije cimeta, ne vsebuje veliko vitaminov ali mineralov. Toda številni recepti zahtevajo več kot le 1 čajno žličko, večje količine cimeta pa vsebujejo veliko količino vitaminov in mineralov. Vsebuje tudi večje količine antioksidantov, ki zagotavljajo številne zdravstvene koristi cimeta.

Dejansko je ena študija pri 84 ženskah s sindromom policističnih jajčnikov (PCOS) pokazala, da je jemanje 1.500 miligramov (mg) cimeta dnevno povzročilo znatno povečanje ravni antioksidantov v krvi po 8 tednih.

Antioksidanti so pomembni, ker pomagajo telesu zmanjšati oksidativni stres, vrsto poškodbe celic, ki jo povzročajo škodljivi prosti radikali.

Ena študija je pokazala, da uživanje 1 grama (g) izvlečka cimeta dnevno 12 tednov zniža raven krvnega sladkorja na tešče in izboljša označevalce oksidativnega stresa pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2.

To je pomembno, ker je oksidativni stres povezan z razvojem skoraj vseh kroničnih bolezni, vključno s sladkorno boleznijo tipa 2.


Lahko posnema inzulin in poveča občutljivost za inzulin

Pri ljudeh s sladkorno boleznijo trebušna slinavka ne more tvoriti dovolj inzulina ali pa se celice na inzulin ne odzivajo pravilno, kar vodi do visoke ravni sladkorja v krvi.

Cimet lahko pomaga pri zniževanju krvnega sladkorja in boju proti sladkorni bolezni, tako da posnema učinke inzulina in poveča pretok sladkorja iz krvnega obtoka v celice.

Prav tako lahko pomaga znižati raven sladkorja v krvi s povečanjem občutljivosti na inzulin, zaradi česar je inzulin učinkovitejši pri premikanju sladkorja v celice.

Ena študija pri 80 ženskah s sindromom policističnih jajčnikov je pokazala, da je jemanje 1.5 g cimetovega prahu na dan 12 tednov povzročilo znatno zmanjšanje ravni inzulina na tešče in izboljšalo občutljivost na inzulin v primerjavi s placebom.

Podobno je druga študija pokazala, da je jemanje 250 mg cimeta dvakrat na dan za 2 meseca izboljšalo občutljivost za inzulin pri 137 ljudeh z visokim krvnim sladkorjem.


Znižuje krvni sladkor na tešče in lahko zniža hemoglobin A1c

Številne študije kažejo, da lahko cimet pomaga izboljšati uravnavanje krvnega sladkorja.

Pravzaprav je pregled 16 študij pokazal, da lahko cimet znatno zmanjša raven sladkorja v krvi na tešče in odpornost proti insulinu v primerjavi s placebom pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2 in prediabetesom.

Nekatere študije so tudi odkrile, da bi lahko znižal tudi hemoglobin A1c, merilo dolgoročnega nadzora sladkorja v krvi.

Na primer, raziskava je poročala, da lahko cimet zmanjša hemoglobin A1c pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2 za 0.27 % do 0.83 %, hkrati pa zniža raven krvnega sladkorja na tešče za do 52.2 mg na deciliter.

Po drugem pregledu 11 študij bi lahko dodatki cimeta povzročili skromno znižanje ravni krvnega sladkorja na tešče in hemoglobina A1c.

Vendar pa so raziskovalci tudi ugotovili, da je potrebnih več študij in da se cimet ne sme uporabljati namesto zdravil ali sprememb prehrane in življenjskega sloga za uravnavanje ravni sladkorja v krvi.


Znižuje krvni sladkor po obroku

Postprandialni krvni sladkor se nanaša na vaš krvni sladkor po jedi. Raven sladkorja v krvi se lahko po zaužitju precej poveča, odvisno od velikosti obroka in količine ogljikovih hidratov, ki jih vsebuje.

Ti premiki krvnega sladkorja lahko povečajo ravni oksidativnega stresa in vnetja, kar lahko poškoduje celice vašega telesa in prispeva k kronični bolezni.

Cimet lahko pomaga obvladovati te skoke krvnega sladkorja po obroku. Nekatere raziskave kažejo, da to počne tako, da upočasni hitrost praznjenja hrane iz želodca.

Študija iz leta 2007 je pokazala, da uživanje 1.2 čajne žličke ali 6 g cimeta s porcijo riževega pudinga upočasni praznjenje želodca in zmanjša poznejše skoke ravni sladkorja v krvi v primerjavi z uživanjem samega riževega pudinga.

Druge študije kažejo, da lahko cimet zniža krvni sladkor po obroku, tako da blokira prebavne encime, ki razgrajujejo ogljikove hidrate v tankem črevesju.


Lahko zmanjša tveganje za pogoste zaplete sladkorne bolezni

Poleg tega, da podpira uravnavanje krvnega sladkorja, lahko cimet tudi zmanjša tveganje za nekatere zaplete, povezane s sladkorno boleznijo, vključno s srčnimi boleznimi in možgansko kapjo.

Na primer, en pregled 13 študij je pokazal, da lahko cimet zniža raven trigliceridov in skupnega holesterola, ki sta dejavnika tveganja za bolezni srca.

Analiza iz leta 2020 je pokazala, da je dodatek z vsaj 2 g cimeta na dan lahko znatno znižal sistolični in diastolični krvni tlak v 8 tednih.

Sladkorno bolezen vse bolj povezujejo tudi z razvojem Alzheimerjeve bolezni in drugih vrst demence, pri čemer nekateri ljudje zdaj Alzheimerjevo bolezen imenujejo sladkorna bolezen tipa 3. Razvrstitev sladkorne bolezni tipa 3 je zelo sporna in medicinska skupnost je ne sprejema splošno kot klinično diagnozo.

Študije kažejo, da lahko izvleček cimeta zmanjša sposobnost dveh beljakovin – beta-amiloida in tau – za tvorbo plakov in zapletov, ki jih rutinsko povezujejo z razvojem Alzheimerjeve bolezni.

Vendar je bila ta raziskava zaključena samo v epruvetah in študijah na živalih. Za potrditev teh ugotovitev so potrebne nadaljnje študije pri ljudeh.


Ceylon proti Cassia: kateri je boljši?

Cimet je običajno razvrščen v dve različni vrsti – Ceylon in Cassia.

Cassia cimet je mogoče pridobiti iz nekaj različnih vrst dreves Cinnamomum. Na splošno je poceni in ga najdemo v večini živilskih izdelkov in na hodniku z začimbami v trgovini z živili.

Po drugi strani pa cejlonski cimet izhaja posebej iz drevesa Cinnamomum verum. Običajno je dražji in manj pogost kot Cassia, vendar so študije pokazale, da cejlonski cimet vsebuje več antioksidantov.

Ker vsebuje več antioksidantov, je možno, da ima cejlonski cimet več koristi za zdravje.

Kljub temu, da je več študij na živalih in v epruveti poudarilo prednosti cejlonskega cimeta, je večina študij, ki dokazujejo zdravstvene koristi cimeta pri ljudeh, uporabila sorto Cassia.


Nekateri bi morali biti s cimetom previdni

Cassia cimet ne vsebuje le manj antioksidantov, ampak tudi veliko potencialno škodljive snovi, imenovane kumarin, organske snovi, ki jo najdemo v številnih rastlinah.

Več študij na podganah je pokazalo, da je kumarin lahko toksičen za jetra, kar povzroča zaskrbljenost, da lahko povzroči poškodbe jeter tudi pri ljudeh.

V skladu s tem je Evropska agencija za varnost hrane določila dopustni dnevni vnos kumarina na 0.045 mg na 0.45 kg ali 0.1 mg na kilogram (kg).

Če uporabimo povprečne ravni kumarina za cimet Cassia, bi to ustrezalo približno polovici čajne žličke (2.5 g) cimeta Cassia na dan za 165 funtov (75 kg) teže posameznika.

Cassia cimet ima še posebej visoko vsebnost kumarina in zlahka ga lahko zaužijete več od zgornje meje, če jemljete prehranska dopolnila Cassia cimeta ali celo uživate velike količine cimeta v hrani.

Cejlonski cimet pa vsebuje veliko manjše količine kumarina in bi ga s to vrsto težko zaužili več od priporočene količine.

Upoštevajte, da so podatki o dolgoročni varnosti cimetovih dodatkov za otroke in nosečnice ali doječe matere omejeni.

Poleg tega se morajo ljudje s sladkorno boleznijo, ki jemljejo zdravila ali inzulin, pogovoriti z zdravnikom, preden dodajo cimet v svojo dnevno rutino, saj lahko poveča tveganje za nizko raven sladkorja v krvi ali hipoglikemijo.


Koliko bi morali vzeti?

Koristi cimeta za zniževanje krvnega sladkorja so bile dobro raziskane.

Vendar kljub temu ni bilo doseženo soglasje glede tega, koliko bi morali zaužiti, da bi izkoristili koristi in se izognili morebitnim tveganjem.

Na splošno je večina raziskav proučevala učinke 1 – 6 g na dan, bodisi kot dodatek ali prašek, dodan hrani.

Vendar ne pozabite, da se lahko vsebnost kumarina v cimetu Cassia razlikuje. Zato je morda najbolje, da se držite nižjih odmerkov okoli 0.5 – 1 g cimeta Cassia na dan, da ne presežete dovoljenega dnevnega vnosa kumarina.

Po drugi strani pa cejlonski cimet vsebuje bistveno manj kumarina in ga lahko varno uživate v odmerkih do 1.2 žličke – (6 g) na dan.

Posvetujte se z zdravnikom, preden v svojo rutino dodate dodatke cimeta. Morda boste želeli začeti z nižjim odmerkom in ga postopoma povečevati, da se izognete škodljivim učinkom na zdravje.


Zaključek

Številne študije so pokazale, da cimet poleg drugih koristi za zdravje lahko znižuje krvni sladkor in pomaga pri obvladovanju pogostih zapletov sladkorne bolezni.

Če želite jemati dodatke cimeta ali ga dodati svojim obrokom, da bi znižali krvni sladkor, je morda najbolje, da uporabite cejlon namesto kasije.

Čeprav je dražji, cejlonski cimet vsebuje več antioksidantov in nižje količine kumarina, ki lahko povzroči poškodbe jeter.

Verjetno je najbolje, da ne presežete 0.5 – 1 g kasije na dan, vendar je jemanje do 1.2 čajne žličke (6 g) cejlonskega cimeta na dan verjetno varno.


vir: https://www.healthline.com/nutrition/cinnamon-and-diabetes

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas