fbpx

Prilagodite svojo prehrano za PCOS in hipotiroidizem

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Sprememba prehrane je odličen način za obvladovanje simptomov PCOS in hipotiroidizma. Oba stanja se dobro odzivata na podobne diete.

Hormoni so bistveni za človekovo zdravje, saj uravnavajo rast, metabolizem, razpoloženje in drugo. Ko pa naše telo tvori premalo ali preveč določenih hormonov, lahko razvijemo stanja in motnje, ki negativno vplivajo na naše zdravje.

Sindrom policističnih jajčnikov (PCOS) in hipotiroidizem sta dve bolezni, za kateri sta značilna različna hormonska neravnovesja, ki se lahko pojavita skupaj. Ko gre za zdravljenje teh stanj, obstajajo nekatera živila, ki so koristna – ali manj koristna – za oba.

Spodaj delimo vse, kar morate vedeti o dietah za PCOS in hipotiroidizem, vključno s tem, kateri hrani se morate izogibati in katero bi morda želeli namesto tega dodati na svoj krožnik.


Živila, ki se jim je treba izogibati pri PCOS in hipotiroidizmu

PCOS je stanje, ki se lahko razvije, ko pride do neravnovesja reproduktivnih hormonov, kot so androgeni in estrogeni. Nekateri simptomi PCOS med drugim vključujejo menstrualne nepravilnosti, ciste na jajčnikih in čezmerno rast las.

Hipotiroidizem se razvije, ko je ščitnica premalo aktivna in ne tvori dovolj ščitničnih hormonov. Ščitnični hormoni igrajo pomembno vlogo pri uravnavanju funkcij, kot so energija, metabolizem in razpoloženje, če naštejemo le nekatere.

Raziskave kažejo močno povezavo med PCOS in subkliničnim hipotiroidizmom, zgodnjo fazo hipotiroidizma. Pravzaprav ima od 10 do 25 % ljudi s PCOS subklinični hipotiroidizem.

Zdravljenje obeh stanj običajno vključuje zdravila in spremembe življenjskega sloga. Toda spremembe v prehrani lahko tudi pomagajo ljudem s temi boleznimi pri obvladovanju simptomov.

Živila, ki se jim je treba izogibati pri PCOS

Ena najpogostejših značilnosti PCOS je stanje, imenovano insulinska rezistenca. Inzulinska rezistenca se razvije, ko se vaše celice ne odzovejo na insulin, kar povzroči, da visoke ravni insulina in glukoze krožijo v krvi.

Zaradi tega priporočeni prehranski pristop za PCOS vključuje uživanje manj rafiniranih ogljikovih hidratov in več hrane, ki pomaga ohranjati stabilno raven krvnega sladkorja. Ljudem s PCOS koristi tudi omejevanje hrane, ki prispeva k vnetju.

Nekatera živila, ki se jim je treba izogibati in lahko poslabšajo simptome PCOS, vključujejo:

• beli kruh
• bel riž
• žemljice, mafini in pecivo za zajtrk
• sladke žitarice
• gazirane in športne pijače
• torte in piškoti
• sladki in predelani prigrizki
• globoko ocvrta hrana
• rdeče meso
• predelane mesnine

Živila, ki se jim je treba izogibati pri hipotiroidizmu

Hipotiroidizem lahko povzroči simptome, kot so zaprtje, povečanje telesne mase, zmanjšan metabolizem in drugo. Raziskave tudi kažejo, da imajo ljudje s Hashimotovim tiroiditisom, glavnim vzrokom za hipotiroidizem, višjo stopnjo vnetja.

Čeprav ni veliko živil, ki so prepovedana za ljudi s hipotiroidizmom, lahko nekatere prehranske spremembe vseeno pomagajo podpirati splošno zdravje. Ena od sprememb, ki je lahko koristna, je omejevanje predelane in vnetne hrane, kot je zgoraj omenjena, za PCOS.

Ljudje s hipotiroidizmom se morajo tudi izogibati uživanju preveč goitrogene hrane. Goitrogena živila so živila, ki vsebujejo goitrogene ali spojine, ki lahko motijo ​​delovanje ščitnice, zlasti v velikih količinah. Brokoli, arašidi in soja so primeri teh živil.

Upoštevajte, da je v redu jesti goitrogeno hrano v zmernih količinah, kuhanje pa zmanjša goitrogeno aktivnost v hrani.


Kaj je dober zajtrk za PCOS in dieto s hipotiroidizmom?

Če živite s sindromom policističnih jajčnikov in hipotiroidizmom, lahko že začetek z nekaj majhnimi spremembami prehrane vpliva na vaše simptome.

Živila, ki vsebujejo puste beljakovine, zdrave maščobe, vlaknine in protivnetne spojine, lahko pomagajo pri boju proti inzulinski rezistenci in vnetju pri PCOS. Skoraj vsa ta živila lahko koristijo tudi ljudem s hipotiroidizmom.

Torej, tukaj je nekaj idej za zajtrk, ki jih lahko dodate svojemu tedenskemu načrtu obrokov, če živite s PCOS in hipotiroidizmom.

Jajčna omleta Fiesta

Omlete so enostaven recept za zajtrk z veliko beljakovinami, dodajanje zelenjave, bogate s hranili, in za srce zdravih maščob pa vam lahko pomaga, da ostanete siti in zadovoljni.

• jajca
• sveža špinača
• češnjev paradižnik
• zelena paprika

Parfe z jagodičevjem in orehi

Jogurtov parfe je odlična ideja za zajtrk, ki ga vzamete na pot, dodajanje svežega jagodičevja in oreščkov, ki so zdravi za srce, pa lahko nudi protivnetne koristi.

• grški jogurt z nizko vsebnostjo maščob
• sveže jagode
• sesekljani mandlji
• sesekljani orehi

Haše za zajtrk iz sladkega krompirja

Sladki krompir in ohrovt vsebujeta veliko vlaknin in antioksidantov, izbira puranje klobase pa lahko pomaga zmanjšati visoko nasičene maščobe, ki jih običajno vsebuje drugo meso za zajtrk. Če potrebujete različico z manj natrija, lahko uporabite mleto puranje meso in nato dodate svoje najljubše začimbe.

• jajca
• sladki krompir
• mleta puranja klobasa
• narezan ohrovt
• zelena paprika


Ideje za kosilo in večerjo pri dietah za PCOS in hipotiroidizem

Uravnotežena prehrana lahko koristi vsem, ljudem s PCOS in hipotiroidizmom pa lahko uživanje hrane, bogate s hranili, dolgoročno pomaga pri obvladovanju simptomov.

Če iščete načine, kako bi dobili več teh živil na svoj krožnik, je tukaj nekaj idej za kosilo in večerjo, ki jih lahko poskusite:

• špinačna solata s pečenim lososom
• ohrovtova solata z jagodami, orehi in piščancem
• kvinojina skleda s pečeno zelenjavo
• skleda rjavega riža z mletim puranom
• piščanec na žaru in poletna zelenjava
• piščančja in ohrovtova juha z divjim rižem

Mimogrede, če že imate seznam svojih najljubših beljakovin, žitaric in zelenjave, lahko poiščete tudi recepte s temi sestavinami za več idej.


Kako lahko shujšate s PCOS in hipotiroidizmom?

PCOS in hipotiroidizem lahko povzročita povečanje telesne mase in ni nenavadno, da ljudje s temi boleznimi ugotovijo, da je hujšanje lahko težko. Čeprav je izguba teže lahko težavna, ni nemogoča – pomagajo lahko zdravila in spremembe življenjskega sloga.

Če imate PCOS ali hipotiroidizem in težko shujšate, razmislite o pogovoru s svojim zdravnikom. Z raziskovanjem različnih možnosti zdravljenja in tesnim sodelovanjem s strokovnjakom za prehrano lahko najdete pristop, ki vam najbolj ustreza.


Zaljuček

Raziskave so pokazale, da obstaja povezava med PCOS in hipotiroidizmom – in pomemben odstotek ljudi s PCOS ima tudi hipotiroidizem.

Zdravila lahko pomagajo pri obvladovanju obeh stanj, vendar so spremembe v prehrani še en korak, ki ga lahko naredite za pomoč pri obvladovanju simptomov.

Pogovorite se s svojim zdravnikom o najboljši dieti za vas.


vir: https://www.healthline.com/health/hypothryroidism/pcos-and-hypothyroidism-diet

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas