fbpx

O vitaminih za ščitnico

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Ščitnica, majhna žleza v obliki metulja v vašem grlu, ima več pomembnih nalog, vključno z uravnavanjem bitja vašega srca in hitrostjo porabe kalorij v telesu. To stori tako, da sprošča dva ščitnična hormona: tiroksin (T4) in trijodtironin (T3).

Za pomoč pri ohranjanju zdrave ščitnice bi morali biti vitamini in minerali, ki podpirajo normalno raven ščitničnih hormonov, del vaše običajne prehrane ali pa jih zaužijte v obliki dodatkov, če vaša prehrana ne zagotavlja ustreznih količin.


Jod in ščitnica

Najpomembnejše hranilo, povezano z zdravjem in delovanjem ščitnice, je jod. Ščitnica uporablja jod za tvorbo hormonov.

Pomanjkanje joda, ki je v Združenih državah redko zaradi jodirane soli, lahko privede do stanja, znanega kot hipotiroidizem, ki je posledica tega, da ščitnica sprošča premalo hormonov.

Hipotiroidizem, ki med drugimi simptomi povzroči nizko energijo in povečanje telesne mase, je pogostejši kot hipertiroidizem.

Hipertiroidizem se pojavi, ko se sprošča preveč ščitničnega hormona. Preveč joda lahko pri nekaterih ljudeh sproži hipertiroidizem, zato uživanje dodatkov joda na splošno ni priporočljivo.


Hranila in ščitnica

Poleg joda obstaja še nekaj drugih vitaminov in mineralov, ki jih boste morda morali vključiti v redno prehrano ali jemati kot dodatke.

Vitamin A. Ta vitamin je največkrat povezan z dobrim vidom ter zdravo kožo in zobmi, igra pa tudi vlogo pri presnovi ščitničnih hormonov.
Vitamin D. Raziskave kažejo, da hipotiroidizem pogosto spremlja pomanjkanje vitamina D. Dodatki vitamina D ali multivitamini, ki vsebujejo vitamin D, so morda primerni, če vaša prehrana ne vključuje dovolj živilskih virov tega pomembnega vitamina.
Selen. Selen je esencialni mineral, ki igra več pomembnih funkcij v telesu, vključno s presnovo ščitničnih hormonov. Vzdrževanje normalne ravni selena v telesu je prav tako ključnega pomena za pomoč pri preprečevanju bolezni ščitnice.
Cink. Pomanjkanje cinka lahko negativno vpliva na delovanje ščitnice.
Železo. Zadostne ravni železa so ključnega pomena tudi za zdravje ščitnice. Tako kot selen in cink tudi železo pomaga telesu pretvoriti neaktivni hormon T4 v aktivni hormon T3.


Kaj jesti?

Nekateri izmed najboljših prehranskih virov vitaminov in mineralov za ščitnico vključujejo številne običajne izdelke, ki jih najdemo v večini zahodne prehrane. Takšen seznam naj se začne z živili, bogatimi z jodom. Med njimi so:

Ribe in morski sadeži. Trska, pusta bela riba in kozice so odličen vir beljakovin. Tuna in druge vrste rib so lahko dober vir joda, ker naravno zadržujejo jod v morski vodi.
Mlečni izdelki, kot so mleko, sir ali jogurt. Držite se izdelkov z nizko vsebnostjo maščob, da se izognete zdravstvenim tveganjem, povezanim z uživanjem preveč nasičenih maščob.
Jajčni rumenjaki, ki vsebujejo večino joda, ki ga najdemo v jajcih. Jajca so tudi dober vir vitaminov A in D ter selena.
Lima fižol, ki je tudi dober vir magnezija in vlaknin.
Jodirana sol. Vendar ne pozabite, da lahko preveč soli (natrija) povzroči višji krvni tlak in zastajanje tekočine v telesu.
Morske alge so eden najboljših virov joda. Tri vrste morskih alg – kombu kelp, wakame in nori – so še posebej dobri viri joda.

Če želite dobiti druge koristne vitamine za ščitnico, poskrbite, da vaša prehrana vključuje veliko listnate zelene zelenjave, kot je špinača, ki je dober vir vitamina A in železa.

Drugi dobri viri hrane z železom so školjke, rdeče meso in stročnice, ki so prav tako polne selena.


Prehranska dopolnila in ščitnica

Medtem ko večina dietetikov priporoča pridobivanje pomembnih hranil iz hrane in ne dodatkov, je lahko uživanje ključnih ščitničnih vitaminov in mineralov v obliki tablet še posebej koristno, če vaša prehrana ne zagotavlja teh hranil.

Selen. V nekaterih primerih, kot je avtoimunska bolezen ščitnice, je dodatek selena koristen. Dodatek selena je lahko koristen, vendar ne vzemite več kot 200 mikrogramov (µg) na dan, razen če vam zdravnik ne naroči drugače.
Cink. Raziskave tudi kažejo, da lahko dodatek cinka pomaga ohranjati zdrave ravni ščitničnih hormonov.
Vitamin A. Študija iz leta 2012 o debelih ženskah pred menopavzo, pri katerih obstaja večje tveganje za hipotiroidizem, je pokazala, da dodajanje vitamina A to tveganje zmanjša.

Dodatki za podporo ščitnici

Poleg tradicionalnih multivitaminov ali posameznih vitaminov in dodatkov boste morda videli izdelke, ki trdijo, da so idealni za “podporo ščitnici” ali “moč ščitnice”.

Ti ščitnični vitaminski in mineralni dodatki so lahko priročni načini za pridobivanje dovolj ključnih hranil. Toda mnogi od njih imajo tudi zeliščne dodatke, kot je ashwaganda.

Upoštevajte, da medtem ko so nekateri zeliščni dodatki lahko varni in dejansko zagotavljajo koristi za zdravje, dodatkov ne testira Uprava za hrano in zdravila (FDA) ali jih pregleda z enako stopnjo nadzora kot zdravila.

Lahko vsebujejo sestavine, ki niso navedene na etiketi, in ni vedno jasno, koliko določene sestavine vsebuje posamezna tableta.

Številni izdelki za podporo ščitnici vsebujejo tudi sintetični ščitnični hormon, ki lahko povzroči neravnovesje ravni hormonov v telesu, ne glede na to, ali jemljete sintetične hormone na recept ali ne.

Zelo pomembno je, da se pogovorite s svojim zdravnikom, preden vzamete dodatek za “podporo ščitnici” ali kakršne koli dodatke ali vitamine.


Slabosti in tveganja dodatkov

Ljudem s hipotiroidizmom lahko jemanje sintetične različice hormona v obliki tabletk pomaga doseči zdrave ravni hormonov. Vendar pa obstaja nekaj živil, zdravil in drugih dodatkov, ki se jim morate med jemanjem ščitničnega hormona izogibati. Med njimi so:

• dodatki železa ali multivitamini, ki vsebujejo železo
• dodatki kalcija
• antacidi, ki vsebujejo magnezij ali aluminij
• sukralfat (Carafate) in nekatera druga zdravila za razjede
• nekatera zdravila za zniževanje holesterola, vključno s tistimi, ki vsebujejo holestiramin (Prevalite) in holestipol (Colestid)
• sojina moka
• zdrob bombaževca
• orehi
• živila in dodatki, ki vsebujejo sojo

Morda boste še vedno lahko zaužili te izdelke, vendar jih morate vzeti nekaj ur pred ali po jemanju zdravil za ščitnico. Pogovorite se s svojim zdravnikom o dnevnem urniku, ki bo pomagal zmanjšati tveganje za nezdrave interakcije.


Ohranjanje zdravja ščitnice

Uživanje zdrave, dobro zaokrožene prehrane običajno zadostuje za zagotovitev potrebnih hranil za zdravo ščitnico in splošno fizično zdravje.

Ne pozabite zagotoviti, da boste s svojo prehrano zaužili dovolj joda, pa tudi nekaterih drugih ključnih vitaminov in mineralov, kot sta vitamina A in D, pa tudi cink, magnezij in selen.

Bodite previdni pri izdelkih, ki se prodajajo kot “vitamini za ščitnico”, še posebej, če vsebujejo zeliščne dodatke ali celo majhne količine ščitničnih hormonov.

Standardni fizični pregled mora vključevati pregled vaše ščitnice, da se preverijo spremembe v velikosti ali obliki. Če opazite spremembo ali začnete doživljati simptome hipertiroidizma ali hipotiroidizma, kmalu obiščite zdravnika.

Krvni test za preverjanje ravni ščitničnih hormonov lahko pomaga potrditi hipertiroidizem, hipotiroidizem ali da so vaše ravni v zdravem območju.


vir: https://www.healthline.com/health/thyroid-vitamins

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas