fbpx

Kako dolgo traja zniževanje holesterola?

Kliknite TUKAJ za seznam vseh BLOG objav

Z zdravo prehrano in telesno vadbo lahko holesterol znižate v 3 – 6 mesecih, pri ženskah pa lahko tudi dlje. Nekateri ljudje bodo morda še vedno morali jemati zdravila.

Raven holesterola je neposredno povezana z zdravjem vašega srca, zato je tako pomembno, da poskrbite, da je v zdravem območju.

Po podatkih Centra za nadzor in preprečevanje bolezni (CDC) je imelo leta 2012 78 milijonov odraslih v ZDA visoko raven lipoproteinov nizke gostote (LDL) ali „slabega“ holesterola. Organizacija tudi navaja, da je pri ljudeh z visokim holesterolom LDL tveganje za bolezni srca veliko večje.

Dr. Nieca Goldberg, medicinska direktorica Centra Joan H. Tisch za zdravje žensk v medicinskem centru NYU Langone, pravi, da lahko traja od tri do šest mesecev, da se samo s prehrano in telesno vadbo zmanjšajo vrednosti LDL, pri čemer ugotavlja, da so spremembe pri ženskah vidne dlje kot pri moških.

V nadaljevanju si preberite več informacij o tem, kako znižati raven LDL.


Kaj je holesterol?

Holesterol je voskasta, maščobna snov, ki se nahaja v telesu in potuje po krvnem obtoku. Vaše telo ga za pravilno delovanje potrebuje določeno količino. Holesterol po telesu potuje z lipoproteini, ki so topne beljakovine, ki prenašajo maščobe po telesu.

LDL, „slab“ holesterol, prenaša holesterol v tkiva in krvne žile vašega telesa. Če ima vaše telo preveč LDL, se presežek nalaga po stenah krvnih žil, zaradi česar vam grozi srčni infarkt in možganska kap.

Lipoproteini visoke gostote (HDL), imenovani tudi „dobri“ holesterol, prenašajo odvečni holesterol iz tkiv in krvnih žil nazaj v jetra, kjer se odstrani iz telesa. HDL vas varuje pred boleznimi srca. V nasprotju s holesterolom LDL velja, da čim višja je raven holesterola HDL, tem bolje.

Trigliceridi so še ena vrsta maščob, ki se lahko kopičijo v vašem telesu. Visoka raven trigliceridov v kombinaciji z nizko ravnjo holesterola HDL prav tako povečuje tveganje za bolezni srca in sladkorno bolezen.


Kako visoko je previsoko?

Te ravni lahko pomagajo določiti, katere možnosti zdravljenja so najboljše, skupaj s pomočjo pri ugotavljanju splošnega tveganja za bolezni srca.



Skupni holesterol

Dobro: 199 miligramov na deciliter (mg/dL) ali manj

Mejna vrednost: 200 do 239 mg/dL

Visok: 240 mg/dL ali več


LDL

Dobro: 100 mg/dL ali manj

Mejna vrednost: 130 do 159 mg/dL

Visok: 160 mg/dL ali več


HDL

Dobro: 60 mg/dL ali več

Nizek: 39 mg/dl ali manj


Trigliceridi

Dobro: 149 mg/dL ali manj

Mejna vrednost: 150 do 199 mg/dL

Visoki: 200 mg/dL ali več


Lahko imate povišan holesterol in tega ne veste. Zato je pomembno, da ga redno preverjate. Ameriško združenje za srce priporoča, da si vsi odrasli preverijo holesterol vsake štiri do šest let, začenši z 20. letom starosti. Glede na načrte zdravljenja in druge dejavnike tveganja so morda potrebni pogostejši pregledi.


Spremembe življenjskega sloga

Sprememba na zdravi način življenja je eden najpomembnejših načinov za znižanje holesterola in izboljšanje splošnega zdravja.

Po mnenju dr. Eugenie Gianos, kardiologinje na NYU Langone Medical Center, lahko znižate raven holesterola za do 20 odstotkov samo s spremembo prehrane in življenjskega sloga, vendar se to lahko razlikuje glede na osebo. „Pacientom damo na voljo tri mesece, da vidimo, kakšne učinke imajo spremembe v prehrani,“ pravi.

Dieta

Da bi znižali holesterol LDL, zmanjšajte količino nasičenih maščob v prehrani in povečajte količino prehranskih vlaknin. Nasičene maščobe povečujejo tvorjenje holesterola LDL v telesu. Dr. Gianos pravi, da je treba nasičene maščobe zmanjšati na manj kot 10 gramov na dan in zaužiti 30 gramov vlaknin na dan, od katerih naj bo 10 gramov netopnih vlaknin.

Oba zdravnika pravita, da lahko rastlinska prehrana pripomore k znižanju holesterola in izboljšanju splošnega zdravja srca in telesa. Priporočata dieto DASH in sredozemsko dieto, saj obe poudarjata visoko vsebnost vlaknin in zdravih maščob.

Dieta DASH vključuje:

• veliko sadja, zelenjave in polnozrnatih izdelkov
• nemastne mlečne izdelke
• puste beljakovine (kot so ribe, soja, perutnina, fižol)
• zdrave maščobe (na primer oreščki, semena, rastlinska olja)
• omejitev soli, sladkorja, predelane hrane, rdečega mesa

Sredozemska prehrana vključuje:

• veliko sadja, zelenjave in polnozrnatih izdelkov
• zdrave maščobe, kot so oreščki in oljčno olje, namesto nezdravih maščob, kot je maslo
• omejeno količino soli (namesto nje uporabljajte zelišča in začimbe)
• večinoma ribe in perutnino za beljakovine, z rdečim mesom v zmernih količinah (nekajkrat na mesec)

Dr. Goldberg pojasnjuje, da na pacienta gleda kot na posameznika in poskuša ugotoviti, zakaj ima visok holesterol. Pravi, da je veliko njenih bolnikov zaposlenih in pogosto jedo hitre obroke zunaj. V tem primeru Dr. Goldberg priporoča, da se ljudje osredotočijo na izločanje predelane hrane in rafiniranih sladkorjev.

Telovadba

Če niste telesno dejavni, lahko to prispeva k višjim vrednostim LDL in nižjim vrednostim HDL. Aerobna vadba pomaga telesu zvišati raven HDL, kar je pomembno za zaščito pred boleznimi srca.

„Vadba je ključnega pomena. Vadba ima poleg koristi pri hujšanju tudi koristi za srce in ožilje. Za hujšanje priporočamo 60 minut zmerne kardio vadbe na dan,“ pravi Dr. Gianos.

Dejavnosti, kot so hitra hoja, kolesarjenje, ples, vrtnarjenje, plavanje, tek in aerobika, vam bodo prinesle koristi za srce.


Zaključek

„Če želite z življenjskim slogom znižati holesterol, morate to početi redno. Ne smete tega početi le nekaj mesecev in nato prenehati,“ pravi dr. Poudarja tudi, da: „Nekateri ljudje so genetsko programirani, da tvorijo več holesterola kot drugi. Dieta in vadba za te ljudi morda ne bosta dovolj glede na raven holesterola in splošno tveganje za bolezni srca.“

Tako dr. Gianos kot dr. Goldberg se strinjata, da nekateri ljudje sicer potrebujejo zdravila, vendar niso nadomestilo za spremembe zdravega načina življenja. Oba elementa delujeta skupaj, da vas zaščitita.


vir: https://www.healthline.com/health/high-cholesterol/how-long-does-it-take-to-lower

Opozorilo: Medicinski center Paracelzus ni odgovoren za morebitne zdravstvene težave, ki bi bile posledica upoštevanja naših objav na blogu!
Želim prejemati obvestila


ZAKAJ PARACELZUS?

celostni pristop k zdravjukratke čakalne dobeklasične in podporne metode zdravljenja

DELOVNI ČAS

Dosegljivi smo vsak delovnik:

PONEDELJEK: 8.00 - 15.00
TOREK: 12.00 - 19.00
SREDA: 8.00 - 16.00
ČETRTEK: 8.00 - 16.00
PETEK: 8.00 - 12.00

Po pregledih in posegih smo za vas dosegljivi 24/7 na posebni telefonski številki.
Naročite se

KONTAKT

Medicinski center ParacelzusKersnikova ulica 17a3000 Celje
Telefon: (03) 82 80 800E-naslov: narocanje@paracelzus.si
Kako do nas